MediaMarktleed
Brief aan klachtenafdeling:
Ik heb vorige week donderdag bij jullie een Philips 26pf5321 televisie gekocht, voor 597,-, na lang getwijfeld te hebben tussen deze en een vergelijkbare Sony, van 100,- meer.
Vanaf het begin beviel het beeld van de Philips maar matig. Gisteravond heb ik gebeld met de informatiebalie, waar men mij vertelde (nee, ik weet geen naam) dat ik de tv probleemloos ("geen enkel probleem mijnheer"!) kon ruilen voor de Sony, mits ik de Philips in de originele verpakking terugbracht.
Behalve een scheur bij het handvat - dat hebben al die dozen, mijn verkoper kon mij vorige week niet één doos geven zonder scheur of zonder dat deze bij het pakken scheurde! - bracht ik alles keurig terug.
Op de serviceafdeling werd mij meteen gevraagd naar de naam van degene bij de informatiebalie, want op deze manier ruilen kon toch écht niet, met een scheur in het handvat nog wel! Omdat ik daar geen genoegen mee nam heb ik achtereenvolgens met het hoofd van de serviceafdeling, iemand van de informatiebalie en als laatste met - ik vermoed - het hoofd verkoop gesproken. De bedrijfsleider kreeg ik niet te spreken. Iedereen kwam met een standaardpraatje over regels hoe het apparaat teruggebracht dient te worden. Uiteindelijk kwam het er op neer dat de doos alleen ongeopend en geheel onbeschadigd geaccepteerd kon worden. Belachelijk natuurlijk! Zeker als je in je voorwaarden en telefonisch meldt dat ruilen GEEN ENKEL PROBLEEM is!
Wat mij nog wel het meest verbaasde was de onbeschofte, onflexibele houding van het personeel. Alleen de dame van de informatiebalie wenste met mij mee te denken. Aan een oplossing werd niet gewerkt; ik moest maar zo snel mogelijk vertrekken!
Ik mag aannemen dat dit niet de manier is waarop jullie klanten denken te trekken/behouden. Bovendien, als dit de manier is waarop jullie met klachten via 'Kassa' over verkoop van gebruikte spullen menen te moeten omgaan, zou ík eens na gaan denken hoe vaak ik nog negatieve aandacht via dit televisieprogramma wens te zien.
Al dan niet in matige beeldkwaliteit.
Voor de duidelijkheid: ik wens alsnog mijn Philips te kunnen ruilen!
Ik ben toch niet gek!
0 Comments:
Een reactie plaatsen
<< Home